این امتحان های الهی !
این امتحان های الهی !
معین نیوز_امتحان الهی خواندن وضعیت اقتصادی کشور توسط یکی از ائمه جمعه و توصیه مردم به صبرو مدا را و تحمل ، واکنش ها و نقدهای مختلفی را در روزهای گذشته از سوی توده مردم و منتقدین وضع موجود به همراه داشته است...

امتحان الهی خواندن وضعیت اقتصادی کشور توسط یکی از ائمه جمعه و توصیه مردم به صبرو مدا را و تحمل ، واکنش ها و نقدهای مختلفی را در روزهای گذشته از سوی توده مردم و منتقدین وضع موجود به همراه داشته است.

آنچه در این میان بازتاب دهنده شدت واکنش ها به این جملات است، نقد رفتار و عملکرد دوگانه گوینده و همفکرانش در مقایسه وضعیت و رشد گرانی ها در دوره های مختلف حاکم شدن دولت های همسو و غیر همسو در کشور است که در مقابل یکی، شدت نقدها و در برابر دولت همسو با طبع لطیف بیان می شود.

با توجه به نقش تریبون های رسمی در بیان دیدگاههای حاکمیتی و ایجاد اطمینان و امنیت روانی در جامعه در مواقع و شرایط خاص و بحرانی و مشکلات، انچه چالش بر انگیز است رفتار و عملکرد دوگانه و متناقضی است که موجب سلب اعتماد عمومی می شود و در این میانه هم به واسطه برخوردهای سلیقه ای برخی تریبون داران، شکاف عمیقی در این اعتماد و باور به گفتار ها در افکار عمومی ایجاد شده است و نتایج و رصد عمومی جامعه نشان دهنده ناباوری به گفتار برخی چهره ها است.

واکنش های سریع در افکار عمومی و یا نقدهای تند و تیز منتقدان در کنار انتشار کلیپ های مختلف از گفتارهای قبلی گویندگان تا انتشار فیلم های مقایسه ای از عملکردها همه و همه نشاندهنده عمق شکاف و رویارویی با اینگونه گفتارها و رفتارهای دور از انتظار است.

آنچه در این میان بیش از همه موجب عصبانیت افکار عمومی می شود پیوند دادن مشکلات و چالش های مدیریتی به دیدگاههای اعتقادی مردم و لطف و عنایت الهی دانستن شکست ها و ناکامی های دولت های همسو است که به عقیده صاحب نظران نه تنها در شرایط امروز کار ساز نیست بلکه موجب رویگردانی از اعتقاداتی می شود که مروج آن چهره های فاقد کاریزما و رفتار الهی هستند!

شاید زمان آن رسیده باشد تا دست اندرکاران حکمرانی با دور ساختن بسیاری از چهره های تکراری این سال ها از تریبون های رسمی حاکمیتی ویترینی دیگر برای بیان سیاست ها در پیش گیرند که از جذابیت و قدرت بیشتری در تبیین و تحلیل برخوردارند، زیرا انچه اکنون موجب رویگردانی ها نسبت به سیاست های اجرایی کشور می شود عدم تبیین صحیح آنها از یک سو و استفاده از عناصر غیر معتمد و موثر است که بازنگری در این چهره ها امری ضروری است.

شرایط عمومی جامعه اکنون به شکلی است که باید با زبان روز و منطق حاکم بر شرایط با مردم سخن گفت و از پرداختن و انداختن مشکلات بر دوش ماورا و فرا فکنی پرهیز نمود زیرا ‌کاربردی ندارند!