باقی با یک بیل دیگر!
باقی با یک بیل دیگر!
معین نیوز_یونس رنجکش/یک مقام پایه بلند دولت سیزده از کندی تغییر مدیران میانی جا مانده از دولت قبل در این دولت انتقاد کرده و خواستار شتاب‌گیری در تغییر آنان شد...

یک مقام پایه بلند دولت سیزده از کندی تغییر مدیران میانی جا مانده از دولت قبل در این دولت انتقاد کرده و خواستار شتاب‌گیری در تغییر آنان شد.

با این توصیف مقام ارشد گویا تا پاکسازی نهایی باقی مانده‌ها یک حرکت انقلابی دیگر لازم است تا با بیل جهادی کلا همه را یکسان سازی و صاف کنند.

این سخنان مرا به یاد آخرین روزهای دولت روحانی انداخت و سخنرانی‌هایی که در دفاع از عملکرد دولت داشت که چگونه با بیل به جان تحریم و کرونا رفته و به کمر آنها زده‌اند که نشان از همت و تلاش برای به دست‌گیری بیل تدبیر در ناکار آمد کردن مشکلات کشور داشت و حالا با این روزگاران طی شده می‌فهمیم که چه رقم می‌خورد!

آنچه اما باید نقدی بر سخنان این مقام پایه بلند دولت سیزده داشت آن است که هر آنکس نشان و شباهتی به دولت قبل به واسطه تفکر اعتدالی و کارکشتگی و توان خدمت داشت، شما به تغییرش نشستید و اینان که در این دولت باقی مانده و جا خوش کرده‌اند اشتباهی‌هایی بودند و اصلا از آن جنس نیستند بلکه با مروری به شناسنامه هویتی‌آنان به خوبی می‌توانید بیابید که از وابستگان سببی و نسبی و رفقای گرمابه و گلستانی همراهان همبن تفکر حاکم هستند که معمولا عمر طولانی در میانه ایستادن دارند برای رسیدن و رساندن به منابع و منافع و اصلا هیچ جای نگرانی برایتان نباشد.

آنچه ولی موجب نگرانی است خالی کردن خزانه و بدنه اجرایی کشور از افراد متخصص و باتجربه و متعهد به توسعه ملی است که با بیل بی تدبیری و یا حداقل با انگیزه های منفعت جویانه سیاسی و غیره کمر سیستم اجرایی کشور را نشانه رفته‌اند که پیش از این یکبار در دولت محمود‌تان تجربه و از سر ملت گذشت و حالا هم در این دولت، این سیاسی بازی‌ها برای فرار به جلو به دلیل پاسخگو نبودن به وعده‌ها و چالش‌هایی است که ملت و کشور در بلای آن می‌سوزد وگرنه پس از دوسال روی کار آمدن دولت و گرفتن فرمان همه چیز در دست جابجایی و برکنار چند مدیر میانی در کجای اولویت‌ها است!

آقای مسوول مگرچقدر دیگر از زمان به تاراج رفته با بی توجهی‌ها به منابع انسانی کارآمد و بهره‌وری از آنان در سیستم اجرایی کشور باقی است که دست به شتاب برای پیش پا افتاده تر ین موضوع وقت صرف می‌کنید.

آیا نمی‌دانید قدرت یک مدیر در بهره‌وری از منابع در اختیاراست وگرنه با تعویض و تغییر هیچ سودی حاصل نخواهد شد و در این مدت با انباشت هزینه‌های تحمیلی در به حاشیه‌کشاندن انانکه بیرون راندید چه می‌اندیشید، جز آنکه پول و مزد بیکاری به این جماعت می‌پردازید و دیگر هیچ!اقای مدیر تا وقت باقی است سیستم را در مسیر درست قرار دهید و از بیراهه خارج کنید زیرا مشکل منابع انسانی کارآمد با نگاه سیاسی مخالف نیست بلکه چالش شما عدم توانایی‌ها در به خدمت گرفتن صحیح منابع در مسیر توسعه کشور است و بیش از این زمان را از دست ندهید.