وزرایی با انشاهای خیابان انقلاب !
وزرایی با انشاهای خیابان انقلاب !
معین نیوز_یونس رنجکش/وزیر صمت جدید دولت سیزده سرانجام در میانه یقه‌گیری‌های بین دولت و مجلس بر سر خودرو رای اعتماد گرفت و بر کرسی نشست...

وزیر صمت جدید دولت سیزده سرانجام در میانه یقه‌گیری‌های بین دولت و مجلس بر سر خودرو رای اعتماد گرفت و بر کرسی نشست.

جدای از سوابق علی آبادی برای تصدی این مسوولیت که در نطق‌های مخالفین و موافقین رونمایی شد، آنچه بیش از همه او را به چالش کشید برنامه‌ای بود که برای سامان بخشی به مشکلات صنعت ، معدن و تجارت به مجلس داده بود که  مانند سایر وزرای انتخابی دولت با انتقادهای جدی برخی مجلسیان روبرو شد.

شاید نطق مخالف خوانی جلیل رحیمی نماینده مجلس اصولگرا و انقلابی یازدهم بیش از همه سرو صدا داشت و در شبکه‌های اجتماعی باز نشر شد.

او در مخالفت با وزیر پیشنهادی انگشت بر برنامه‌ها گذاشت و با طرد آنچه او به مجلس داد با ادبیاتی تند گفت : با کمی کنکاش در خیابان انقلاب به خوبی می‌توان ده‌ها مورد از اینگونه برنامه‌های شعاری را کپی گرفت و با اطمینان گفت حتی وزیر پیشنهادی این برنامه را نخوانده است.

این نماینده با اشاره به برخی بندهای این برنامه پیشنهادی آن را انشایی سطحی و فاقد ارزش دانست و از مجلسیان خواست درست تصمیم بگیرند.

بطور یقین آنچه امروز کشور را با چالش شدید مشکلات و بحران‌ها روبرو ساخته عدم به کار گیری صاحبان اندیشه و مدیران کارآمد و صاحب قدرت و رهبری سازمان ها  بر مسند میدان داری‌های مدیریتی کشور و سامان بخشی به وضعیت چالش برانگیز آن است که در دولت فعلی نیز با دست به فرمانی که در انتخاب اینگونه گزینه‌ها تا به امروز تجربه شده است نمی‌توان امیدی به بهبود فرایند و پاسخگویی به آنچه خواست و مطالبات مردم در کاهش آلام‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی است، داشت.

اگر نماینده‌ای با این صراحت از برنامه وزیر معرفی شده دولت انتقاد می کند و آن را انشایی قابل دسترس در خیابان انقلاب روبروی دانشگاه تهران می‌داند ، نشان از عمق فاجعه در سپهر مدیریت استراتژیک کشوری است که روز به روز برغم برخورداری از منابع سرشار و موقعیت‌های خاص راهبردی به قهقرا می‌رود که آن هم نشان از عمق فاجعه در قحط الرجالی و نگاهی است که باید گفت از کوزه همان برون طراود که در اوست!

  • نویسنده : یونس رنجکش