دکتر یونس رنجکش در کمیته هماهنگی استانی ساماندهی خانه مسافرها با هدف تعیین مجریان جدید ساماندهی و نظارت این واحدها در گیلان افزود : آموزش و نظارت بر چگونگی خدمات این واحدها از اولویت ها و برنامه های جدی ساماندهی است.
وی اظهار کرد : خانه کاشانه های بسیاری در استان بر اساس آمارهای میراث فرهنگی و سازمان های نظارتی بصورت غیر مجاز فعالیت دارند که شناسایی و نظارت بر چگونگی خدمات انها باید از برنامه های جدی مجریان این طرح باشد.
وی ادامه داد : بسیاری از گردشگران به دلایل مختلف تمایل به استفاده از خانه مسافر دارند که این مکان ها باید در شان گردشگران و دارای استاندارد های لازم برای خدمات باشند.
به گفته دکتر رنجکش ، خدمات مطلوب و مناسب در گرو ساماندهی صحیح و انتخاب مجریان توانمند و دارای تجربه کاری می باشد که در تعیین و گزینش این افراد میراث فرهنگی نقش مهمی دارد.
مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان تاکید کرد : مجریان ساماندهی خانه مسافرها باید در تعامل با سایر بخش های خدمات گردشگری اعم از هتل ها، آژانس های مسافرتی ، دستگاههای اجرایی نظارتی و میراث فرهنگی استان موجب ارتقای سطح کیفی خدمات گردشگری و هدایت صحیح مسافران به اماکن رسمی برای اقامت شوند.
وی افزود : استفاده از اماکن رسمی و دارای شناسنامه و معرفی شده از سوی میراث فرهنگی ضریب امنیت خدمات برای گردشگران را افزایش می دهد و به مسافرین توصیه می شود از اقامتگاههای رسمی در مدت اقامت در استان استفاده کنند.
حمید ادر پور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان هم در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده و فراخوان برای شرکت متقاضیان در انتخاب مجریان ساماندهی خانه مسافر در استان ارایه کرد.
در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مجریان جدید شهرستان های لاهیجان ، استانه اشرفیه ، رشت ، خمان و انزلی و رودبار با توجه به سوابق فعالیت و امتیازات کسب شده در ارزشیابی های میراث فرهنگی با توجه به دستورالعمل ضوابط وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به مدت یکسال انتخاب شدند.