آموزش دانش‌آموزان گیلان از اول مهر مجازی آغاز می‌شود
آموزش دانش‌آموزان گیلان از اول مهر مجازی آغاز می‌شود
معین نیوز_معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش گیلان با اشاره به آمادگی عوامل اجرایی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته آموزش دانش آموزان در این استان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ از اول مهر از طریق فضای مجازی شبکه شاد انجام می شود.

جابر اخلاقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آموزش حضوری دانش آموزان با آرامش و تدریجی صورت می گیرد، افزود: از ماه های قبل برای بازگشایی مدارس در گیلان اقدامات لازم انجام گرفته اما برای آموزش حضوری دانش آموزان منتظر دستورالعمل ستاد ملی کرونا هستیم.

وی اظهار داشت: سیاست آموزش و پرورش بر این است تا با برنامه ریزی، آرامش و تمهیدات لازم با حفظ سلامت دانش آموزان، فرهنگیان و سایر عوامل  نسبت به بازگشایی مدارس و آموزش حضوری اقدام کند.

دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه به احتمال زیاد با دستور ستاد ملی کرونا آموزش حضوری ابتدا از مدارس کم جمعیت آغاز می شود، اضافه کرد: قطعا آموزش حضوری از اول مهر انجام نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به واکسیناسیون فرهنگیان در گیلان همزمان با سراسر کشور اظهار داشت: تزریق واکسن فرهنگیان این استان با سرعت در حال انجام است که با این روند تا پایان شهریور هر ۲ دوز واکسن را دریافت خواهند کرد.

زنگ مهر، سوم مهر در مدارس گیلان نواخته می شود

اخلاقی گفت: زنگ مهر و مقاومت به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و “مقاومت” به مناسبت هفته دفاع مقدس شنبه سوم مهر در این استان نواخته می شود.

وی اظهار داشت: مدیران مدارس برای حضور تعدادی از دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا برای نواخته شدن این زنگ با اولیاء هماهنگی های لازم را انجام می دهند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان با اشاره به برگزاری مانور سراسری بازگشایی مدارس در روز  ۲۸ شهریور  در گیلان اضافه کرد: این مانور با هدف آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جدید در بخش های مختلف از جمله آموزش مجازی، حضور معلم ها و شورای مدارس انجام می شود.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.