انتقاد ستاد مدیریت کرونای گیلان از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی
انتقاد ستاد مدیریت کرونای گیلان از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی
معین نیوز_انتقاد از عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در برخی نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان و نیز لزوم افزایش حساسیت‌های مردمی نسبت به رعایت این پروتکل‌ها از جمله موارد مورد تاکید نشست ستاد مدیریت کرونای استان گیلان بود.

به گزارش ایرنا،  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونای استان با تبیین وضعیت کرونایی گیلان اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر تنها سه شهر استان در وضعیت نارنجی قرار دارند اما مشاهده می شود در شهرهای زرد از جمله رشت حضور کارمندان در برخی از دستگاه های اجرایی کمتر از شهرهای نارنجی است در حالیکه حضور کارمندان در ادارات باید بر اساس تعریف رنگ کرونایی باشد.

محمود قاسم نژاد با انتقاد از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی نهادها بر اساس بازدید های صورت گرفته افزود: عدم رعایت فاصله اجتماعی، عدم برخورداری از سیستم تهویه مناسب در برخی دستگاه ها و لزوم گشایش درب و پنجره ها، تاخیر نیم ساعته در شروع فعالیت روزانه بانک ها و تجمع مراجعان، عدم توجه به فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل ها در بخش حفاظت نماز جمعه و نیز بی توجهی شدید به شیوه نامه ها در نانوانی ها از انتقادات موجود است.

وی بر لزوم ایجاد حساسیت در مردم برای رعایت شیوه  نامه های بهداشتی از سوی نهادهای با توان بیشتر، از طرق مختلف مانند تهیه و نصب پوستر، بنر و تولید محتوای مناسب برای سنین مختلف تاکید کرد.
معاون استاندار گیلان همچنین در مورد استمهال تسهیلات فعالان گردشگری نیز اظهار داشت: متاسفانه بانک های عامل همکاری های لازم در این زمینه را ندارند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت در ماه های اخیر مربوط به حوزه گردشگری بوده گفت: با توجه به اینکه برخی از استان های گردشگر پذیر اخیرا برای تورگردی صدور مجوز داشته اند این مساله در مورد استان گیلان نیز محقق شود.

امکانات رعایت شرایط پروتکل های بهداشتی در مراکز اخذ رای فراهم شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: شواهد نشان می دهد حساسیت ها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کاهش یافته و تعداد بیماران سرپایی رو به افزایش است.
دکتر ارسلان سالاری افزود: بر اساس نتایج بازدیدهای صورت گرفته این دانشگاه،  میانگین حفاظت شخصی ۸۰ درصد ، استفاده از ماسک ۷۰ درصد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی حدود ۷۵ درصد بوده ، ضمن اینکه بر اساس گزارش های اخیرا در تجمعات انتخاباتی شهرها و روستاها پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود.
وی افزایش حضور مسافران در شهرها را نیز دیگر عامل نگرانی عنوان و تصریح کرد: همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی ادارات کمرنگ شده است.
وی همچنین در بحث واکسیناسیون مردم استان،  به تزریق ۱۶۷ هزار دوز واکسن در نوبت اول و ۱۸ هزار و ۷۰۰ دوز در نوبت دوم اشاره و اذعان کرد: متاسفانه مشکل موجود در این بخش کمرنگ بودن همکاری برای راه اندازی مراکز تجمیع تزریق است. در حال حاضر ۲۵ مرکز تزریق واکسن داریم که قرار بوده به ۲۵۰ مرکز برسد و اگر به دولت بعدی محول شود نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

دکتر سالاری از فرمانداری و شبکه بهداشت شهرستان ها خواست در مدت زمانی مشخص مسولیت راه اندازی مرکز تزریق واکسن را بپذیرند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: به منظور ایجاد مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شهر و روستا در عین رعایت پروتکل های بهداشتی، باید امکانات رعایت شرایط پروتکل ها در مراکز اخذ رای فراهم  و از مردم خواسته شود ساعات اولیه برای رای دادن به پای صندوق ها مراجعه کنند تا با تجمع افراد در ساعات پایان رای دهی مواجه نشویم.