بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از موزه‌ها بازدید کردند/ حافظیه همچنان در صدر پربازدیدها
بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از موزه‌ها بازدید کردند/ حافظیه همچنان در صدر پربازدیدها
معین نیوز_اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: از ۲۴ اسفند گذشته تا ۵ فروردین امسال، ۲ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۲۰۰ نفر بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌ تاریخی بازدید کردند و میزان بازدیدکنندگان از اماکن تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۵۹۲ نفر بوده است.

به گزارش معین نیوز به نقل از ایرنا از مرکز روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان‌ فارس با ثبت ۶۵۸ هزار و ۸۷۹ نفر بازدید، اصفهان با ۲۹۸ هزار و ۳۸۷ نفر، تهران با ۱۷۶ هزار و ۲۱ نفر، خوزستان با ۱۲۰ هزار و ۸۲۱ نفر و خراسان رضوی با ۱۰۵ هزار و ۸۸۰ نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بیشترین بازدیدکننده به ترتیب به مجموعه‌های حافظیه با ۱۹۵ هزار و ۴۵۵ نفر، تخت جمشید با ۱۳۹ هزار و ۱۵۳ نفر، سعدیه با ۱۱۲ هزار و ۶۰ نفر، مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد با ۷۴ هزار و ۹۳۳ نفر، ارگ کریم خانی ۷۲ هزار و ۶۷۹ نفر، باغ فین با ۷۰ هزار و ۵۸۳ نفر، کاخ چهلستون با ۶۵ هزار و ۶۱۶ نفر، عالی قاپو با ۶۲ هزار و ۴۴۴ نفر اختصاص دارد.

از لحاظ میزان بیشترین فروش بلیت مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، حافظیه، تخت جمشید، مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران، سعدیه، باغ فین، کاخ چهلستون، ارگ کریم خانی و عمارت عالی قاپو در صدر قرار دارند.