«در زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم»
«در زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم»
معین نیوز_این روزها در کوچه و خیابان‌های شهر که قدم میزنی حس و حالی را که از پرچم ها، میادین متفاوت شهر،ریسه هاو خیمه های نمادین در بطن شهر می گیری انگار فرصت مغتنمی را به همه ی ما می دهد که به تاریخ گریزی بزنیم و فراتر از زمان و مکان از عبرتهای عاشورا درس بگیریم.

شعار مشترک امسال هیات‌های کشور با مصرع زیبای« در زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم» شاید تلنگری است برای ما که مرزمان بین بیگانه و خانواده را در زیر خیمه ی حسین بشناسیم و در دریایی که این روزها از عشق و ارادت و شور حسینی به پاست به خانواده ی بزرگ ایرانی ، اسلامی مان بپیوندیم.

در لاهیجان نیز این شعار به همت شهرداری و شورای شهر لاهیجان با نصب بنرها و پرچم ها در جای جای شهر حال و هوای همبستگی،اتحاد و وحدت را به ارمغان آورده است.

این حرکت در کنار دیگر فضاسازی های شهری، استقبال محرمی متفاوت تر از سالهای گذشته را در این شهر رقم زده است.

در این راستا و به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان، رضا زنده دل از تبدیل این شهر به یک حسینیه ی بزرگ خبر داده است و خاطرنشان کرد: مردم لاهیجان از قدیم نسبت به برگزاری مراسم های سنتی عزاداری سرور و سالار شهیدان در سطح کشور همیشه زبانزد بوده و امسال هم در ماه محرم  این شهر به یک حسینیه بزرگ تبدیل شده است.

وی افزود: نصب بنرها، المان های محرم، سیاه پوش شدن میادین و بلوارها، فضاسازی و شبیه سازی میدان وحدت تا انقلاب اسلامی به بین الحرمین و نصب خیمه چای خانه حضرتی به منظور پذیرایی عزاداران و شهروندان با چای و قند و نبات متبرک آستان قدس رضوی از جمله اقدامات شبانه روزی شهرداری لاهیجان در ارج گزاری به این ماه معنوی است.

زنده دل با بیان اینکه مدیریت شهری لاهیجان امسال، فضاسازی شهر را  در ایجاد شور حسینی، متفاوت تر از سال های گذشته اجرا کرده افزود: امیدواریم در زیر حسینیه ی بزرگی که در شهر برپا شده است در کنار هم بیش از همیشه با این شور و شعور حسینی همراه باشیم.