راهکارهای تامین هزینه‌های برگزاری المپیادهای ورزشی کانون‌های وکلا
راهکارهای تامین هزینه‌های برگزاری المپیادهای ورزشی کانون‌های وکلا
معین نیوز_ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلا در حالی به خط پایان خود رسید که بسیاری، غنای فنی این دوره از رقابت‌ها را از مهمترین ویژگی‌های مثبت آن برشمردند و تاکید کردند که اگرچه تعداد کانون‌های وکلای شرکت کننده در این دوره کمتر از دوره قبل بود اما سطح فنی رقابت‌ها به دلایل مختلفی نظیر بهره‌گیری تیم‌ها از سرمربیان متخصص و حاضر در لیگ‌های برتر ورزشی ایران افزایش یافته بود.

در عین حال همچنان هزینه‌های اعزام تیم‌های ورزشی مسئله و چالش اصلی برگزاری المپیادهای ورزشی کانون‌های وکلاست که در این رابطه راهکارهایی نیز ارائه شده که جا دارد به صورت جدی پیگیری و به نتیجه برسد تا در دوره آتی المپیاد شاهد حضور تعداد بیشتری از کانون‌های وکلا در رقابت‌ها باشیم.

در همین رابطه علیرضا امانی، رئیس کمیسیون ورزش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در گفتگو با روابط عمومی اسکودا ضمن ارائه سه راهکار برای تامین هزینه‌های برگزاری المپیادهای ورزشی کانون‌های وکلا تاکید کرد: هزینه در امر ورزش «هزینه به معنای خاص» نیست، بلکه نوعی «سرمایه‌گذاری» بشمار می‌آید.

امانی در ادامه با اشاره به مشکلات کانون‌های وکلای دادگستری در تامین هزینه‌های تیم‌های اعزامی به مسابقات گفت: در این راستا چند پیشنهاد وجود دارد:
الف) پرداخت وجهی به طور سالانه به عنوان حق عضویت ورزشی به ازای هر وکیل توسط کانون‌ها به اسکودا تا هزینه‌های برگزاری المپیاد از آن محل تامین شود.
ب) اخذ اسپانسر توسط کانون‌ها جهت تامین بخشی از هزینه‌های تیم.
ج) عقد قرارداد توسط صندوق حمایت وکلا با بانک‌هایی که موجودی صندوق نزد آنان است از جهت دریافت خدمات ورزشی رایگان یا کم‌بها برای برگزاری المپیادهای ورزشی.

رئیس کمیسیون ورزش اسکودا در بخش دیگری از این گفتگو سطح کیفی مسابقات ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری را قابل توجه توصیف و حضور حداقل ۶۰۰ نفر وکیل ورزشکار، ایجاد آرامش روانی و دوری از فشارهای ناشی از مشقت‌های شغل وکالت دادگستری به مدت یک هفته و معرفی نهاد وکالت از طریق ضبط برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را از ویژگی‌های این دوره از رقابت‌ها عنوان کرد.