رسانه، قویترین ابزار در مقابل سیاه‌نمایی بدخواهان است
رسانه، قویترین ابزار در مقابل سیاه‌نمایی بدخواهان است
معین نیوز_در نشست جمعی از رسانه های شهرستان لاهیجان با فرمانده و‌جانشین سپاه ناحیه، سرهنگ فیضیان با مهم شمردن جایگاه رسانه در تمامی عرصه ها ،نقش آن را به عنوان  قویترین ابزار در برابر سیاه نمایی های دشمنان عنوان نمود.

فرمانده ی سپاه ناحیه ی لاهیجان اظهار داشت:
کار رسانه کار بسیار مهمی است  به ویژه امروزکه در شرایط حساس قرار گرفته ایم و به فرمایش مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب باید با شدت بیشتری به تلاش خود ادامه دهیم.

وی افزود: امروز در عصری قرارداریم که لاجرم دو فرایند: یکی فرایند اسلامی که داعیه دار آن ایران اسلامی است و فرایند دیگر،طاغوتی که داعیه دار آن آمریکاست در مقابل هم قرار گرفته اند و ما بر حسب شواهد  یقین داریم که افول فرایند طاغوت اتفاق می افتد و اسلام داعیه دار خواهد شد.

سرهنگ فیضیان کار دشمن را تداخل در مسیری دانست که جمهوری اسلامی ایران شروع کرده و  از اوایل انقلاب تاکنون تلاش کرده راهبردهای خود را پیش ببرد ، به ویژه در جنگ ترکیبی که امروز نمود آن را می‌بینیم.

وی تصریح نمود: امروزه دشمن بحث جذاب سازی را پیش گرفته و اینجاست که  قدرت رسانه بیش از هر زمان دیگری می تواند اثرگزار باشد چرا که رسانه ها  با بالا بردن علم و آگاهی خود  می توانند این آگاهی را  به جامعه تزریق کنند.

دشمن امروز به شدت در حال  سیاه نمایی است  تا نگاه مردم را نسبت به رهبری تغییر دهد و  در این راستا این رسانه ها هستند که با شناخت نگاه،عمل و طراحی دشمن   می توانند  در جامعه آگاهی بخشی کنند.

سرهنگ فیضیان  دشمن شناسی را مقوله ی  بسیار مهمی دانست و  اظهار داشت:  مقام معظم رهبری  بصیرت  را به چراغ راهنمایی تعبیر میکنند که ما را از دوراهی ها بیرون می آورد  و لذا با درک این نکته اهمیت حلاجی کردن دشمن و تزریق این نگاه به جامعه اهمیت فراوانی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه ی لاهیجان یکی دیگر از نکات مهم در عرصه ی رسانه را ایجاد فضای همدلی و وحدت در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: رسانه می تواند مسیر را به سمت تنش زایی ببرد و یا اینکه مسیر ا حل و هموار کند و بدیهی است که امید آفرینی در جامعه به تعبیر رهبری که ما را نزدیک به قله می داند و برای این تعبیر دلایل متعددی بیان می کند در برهه ی کنونی بسیار مهم است.

وی درج اخبار آشکار و واقع گرایانه  را از دیگر نکات مهم در رسانه بر شمرد و گفت: ما باید تلاش کنیم برعکس رسانه های دشمن که حرفهای واقعی را با دروغ مخلوط کرده و خوراک می دهند با مطالبه گری درست، بیان واقعیات و نقد منصفانه همواره راهگشا باشیم.

سرهنگ فیضیان کار رسانه ها را مصداق عینی جهاد دانست که در این راه با انواع  مشقت‌ها دست و پنجه نرم می کنند.

وی در پایان گریزی به فعالیتهای سپاه زد و اظهار داشت: سپاه در همه ی زمینه ها برنامه دارد که از جمله ی آنها برنامه های فرهنگی است که در این راستا نیز چند بعدی عمل می کند  به ویژه در شهرستان لاهیجان که ورود فرهنگهایی متعدد را به این شهر داریم که در کنار برکت هایی که  به همراه دارد دغدغه نیز ایجاد می کند و برنامه های فرهنگی ویژه ای را می طلبد.

فرمانده سپاه ناحیه ی لاهیجان در پایان ضمن تقدیر از رسانه های فعال شهرستان  گفت:  هر آنچه درتوان سپاه باشد که همان بسیج و نهاد مردم است به کار بسته خواهد شد تا اتفاقات خوب در جامعه رقم بخورد و این جزو وظیفه ی ذاتی ماست اما در این مسیر قطعا نیازمند نگاه انقلابی رسانه های متعهد و دغدغه مند خواهیم بود.

رحیمه احمدپور