رقص یلدایی سفیر انگلیس و سیاست فرهنگی کشور!
رقص یلدایی سفیر انگلیس و سیاست فرهنگی کشور!
معین نیوز_یونس رنجکش/پخش کلیپ رقص سفیر انگلیس در شب یلدا آن هم با اهنگ صادق بوقی معروف این روزهای کشور هم از آن دست تراژدی های سیاست فرهنگی در جامعه ایرانی است که نشان از نیشخند زیرکانه بر نوع نگاه حاکم بر این مدیریت و حکمرانی فرهنگی دارد...

پخش کلیپ رقص سفیر انگلیس در شب یلدا آن هم با اهنگ صادق بوقی معروف این روزهای کشور هم از آن دست تراژدی های سیاست فرهنگی در جامعه ایرانی است که نشان از نیشخند زیرکانه بر نوع نگاه حاکم بر این مدیریت و حکمرانی فرهنگی دارد.

سایمون شرکلیف در این ویدیو با تبریک شب یلدا به مردم ایران که در آغازش با اهنگ آو آو به استقبال این شب رفته است پرده از شکاف بین نگاه متولیان و مردم بر می دارد که باید به آنچه او اشاره داشت وتلنگر زد عمیق تر نگریست.

این سفیر بریتانیا که پیش از این ویدئوهای مشابهی هم بویژه از آشنایی ۲۰ساله اش از ایران و چرخیدن در استان های کشور بویژه رشت زادگاه صادق بوقی و همچنین حرفه اش در طبخ کباب کوبیده پرده برداشته بود در این پیام ها نشان می دهد که زیرکانه تحولات اجتماعی کشور را زیر نظر دارند تا در فرایند آینده با سناریوهای تاراج بهتر به سراغ این ملت بیایند!

با تمام همنوایی هایی که سفیر انگلیس با ایرانیان بویژه با همزاد پروری هایی که با اشنایی هایش از قیمه و فسنجان و قرمه سبزی و میرزا قاسمی از خود بروز می دهد، اما آنچه در ذهن مردمان این سرزمین نسبت به این کشور و همسایه شمالی یعنی روسیه و دولتمردانش نقش بسته است غیر نگاهی خشم آلود و ناباور به انان به دلیل سیاست های سلطه گرانه و بیدادی که بر این ملت به واسطه نفوذ و مداخله در سرنوشت آنان رفته است نیست.

دولتمردان ایرانی اما باید واقع بینانه به خود ابند و تحولات اجتماعی و مطالبات نسلی را نگریسته و در میدان تحول خواهی ها به اشتباه در سمت نا کجا آباد نیاستند که این بازی، شطرنج باز کار کشته می طلبد!

توجه به انچه در زیر پوست جامعه و تغییر و نگاهی و که جاری است جای درنگ برای اشتباه نیست بلکه بابد اشتباهها را به جبران نشست!