زیرساخت های سلامت گیلان آن طور که باید توسعه نیافته است
زیرساخت های سلامت گیلان آن طور که باید توسعه نیافته است
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: به زیرساخت های بخش سلامت استان گیلان آن طور که باید توجه نشده و این حوزه به تناسب شرایط و نیازها توسعه نیافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی روز پنجشنبه در مراسم انجام نخستین کاشت حلزون شنوایی در گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: چرا به گیلان در بخش سلامت، بیمارستانی و تجهیزات بیمارستانی کم توجهی یا بی توجهی شده است؟

وی با بیان اینکه چرا باید در گیلان بیمارستان ۱۰۰ ساله حشمت، پورسینا و غیره داشته باشیم، اظهار داشت: دین اسلام در عرصه سلامت مردم توجه ویژه دارد اما عده ای در این باره کم توجهی می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در لاکان رشت خاطر نشان کرد: راه اندازی این بیمارستان کمک بسیار موثری به حوزه بهداشت و درمان استان است و از دولت و مجلس می خواهیم که اعتبارات لازم را برای اتمام این بیمارستان اختصاص دهند.

وی با تاکید بر اینکه بهداشت و درمان و سلامت را باید در تراز مردم گیلان داشته باشیم،  خاطر نشان کرد: از نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی می خواهیم که در بخش سلامت و مباحث مربوط به این حوزه توجه ویژه ای داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان پیشگیری را مقدم بر درمان و مبارزه با بیماری ها دانست و بیان داشت: آلاینده های رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت فضای نامناسبی را ایجاد کرده که نشانگر بی توجهی به این رودخانه ها است.

وی در ادامه با اشاره به انجام نخستین کاشت حلزون شنوایی در گیلان اظهار داشت: اگر چه این کار با تاخیر در استان انجام شد اما اقدامی خوب و مفید برای رفع مشکل کودکان ناشنوا است.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطر نشان کرد: گیلان سومین یا چهارمین استان کشور در پیوند کبد محسوب می شود ضمن اینکه باید در زمینه عمل پانکراس در رابطه با دیابت و پیوند مغز استخوان در استان تلاش شود.

وی با اشاره به نقش مهم خیرین در حوزه های مختلف از جمله در حوزه بهداشت و درمان بیان داشت: خیرین به نظام سلامت و پزشکی کمک می کنند اما باید بیش از پیش از این ظرفیت در این حوزه  بهره گرفت.