معاون علمی رئیس جمهوری: تمرکز ما بر توسعه درون زا است
معاون علمی رئیس جمهوری: تمرکز ما بر توسعه درون زا است
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: تمرکز ما بویژ] در حوزه علم و فناوری بر توسعه درون زا است و در این مسیر باید از ظرفیت جوانان خلاق و مبتکر به نحو مطلوبی در پیشبرد امور بهره گیریم.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان،  سورنا ستاری ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: تلاش ما توسعه زیرساخت های فناورانه در استان هاست و در این حوزه استان گیلان و زیرساخت های پارک های علم و فناوری این خطه نیازمند توسعه است.

وی اظهار داشت: در زیرساخت های گیلان سرمایه گذاری مناسبی نشده و پارک های علم و فناوری استان فاقد امکانات بسیاری است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار داشت: وظیفه داریم در عرصه پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان استان کمک کنیم و همدلی و همراهی همه مسئولان گیلان در این عرصه بسیار مهم است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه جوانان خاطر نشان کرد: جوانان خلاق و مبتکر گیلانی هم با ورود در عرصه های مختلف استان اثرگذار هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این دیدار در سخنانی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در عرصه پارک های علم و فناوری کشور گفت: گیلان نیازمند توجه ویژه و بیشتر به پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان است.

آیت الله رسول فلاحتی، پسماند را معضل استان های شمالی به ویژه گیلان عنوان کرد و افزود: آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود از جمله آسیب های رشت به شمار می رود.

امام جمعه رشت با اشاره به تلاش ها و موفقیت های جوانان مبتکر گیلانی در عرصه پسماند و آلودگی های زیست محیطی اظهار داشت: نداشتن مکان مناسب برای کارآفرینی و فعالیت یکی از مشکلات جوانان توانمند و خلاق استان است.

وی توجه به جوانان را بسیار مهم و اثرگذار دانست و اضافه کرد: امروز شاهد توجه ویژه به جوانان مستعد در کشور هستیم و همه می دانیم به هر میزان برای این گروه سرمایه گذاری کنید، ارزشمند است و آثار و دستاوردهای حاصل از آن به کشور باز می گردد و در خدمت توسعه جامعه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه امروز فقر زیر سرسبزی گیلان پنهان شده است، خاطرنشان کرد: زباله های به جا مانده گردشگران موجب آسیب به محیط زیست استان شده و می طلبد در این بخش کمک های لازم را داشته باشید.

استاندار گیلان نیز در این دیدار در سخنانی تقویت زیرساخت پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان را از اهداف و برنامه ها استان عنوان و اضافه کرد: تامین مالی برای انجام پروژه ها توسط جوانان خلاق و مبتکر بسیار مهم است.

ارسلان زارع با اشاره به سفر سورنا ستاری معاون رئیس جمهور به استان خاطر نشان کرد: توسعه شهرک های دانش بنیان از اهداف سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به گیلان است.

پروژه سوله های نیمه صنعتی شرکت های فناور گیلان مستقر در پارک علم و فناوری و بازدید از نمایشگاه شرکت های دانش بنیان و فناور نیز امروز با حضور معاون رئیس جمهوری انجام گرفت.

بازدید از محل احداث کارخانه نوآوری گیلان “پارک علم و فناوری”، افتتاح آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان و نشست اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های امروز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به گیلان است.