نیاز نیست جزیره بفروشیم شما سایه‌اتان را کم کنید!
نیاز نیست جزیره بفروشیم شما سایه‌اتان را کم کنید!
معین نیوز_یونس رنجکش/مدیر کل بیمه های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سخنانی از ناکارآمدی این صندوق ها برای پرداخت مطالبات بازنشستگان و مشکلات تامین اعتبار در این زمینه بر زبان آورد که بازتاب‌های مختلفی به همراه داشت...

مدیر کل بیمه های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سخنانی از ناکارآمدی این صندوق ها برای پرداخت مطالبات بازنشستگان و مشکلات تامین اعتبار در این زمینه بر زبان آورد که بازتاب‌های مختلفی به همراه داشت.

شاه بیت نطق آتشین این مدیر کف گیر به ته دیگ خوردن درآمدها و جایگزینی فروش جزیره‌های ایرانی به سبک یونانیزه کردن سیاست تامین اعتبار بود که هرچند خود منتقد این روش بود و از ناچاری این راه نشان می‌داد اما بیانگر واقعیت وضعیت اسفناک اقتصادی کشور و بحرانی بودن آن است که زیر پوست جامعه جریان است.

آنچه در پاسخ به این مدیر باید گفت آن است که نیازی به فروش جزیره ها و ثروت و خاک کشور و ملت برای جبران دخل و خرج ها نیست فقط کافی است امثال شما مدعیان که با شعارهای پر طمطراق و زرق و برق هوش از گوش و چشم مردم را ربودید و حالا در گل مانده آید سایه‌اتان را از سر مدیریت کشور دور کنید مابقی درست می‌شود.

کشور امروز در گیر مدیریت افرادی بی‌بهره از تجربه و درایت و فهم اندیشیدن در مسیر توسعه ملی است که با محفلی کردن اداره کشور چوب حراج بر دارایی ها و منابع آن زده اند و هر روز بر گستره مشکلات و چالش‌های آن می افزایند.با کمی مرور برآنچه این سال‌ها دامنگیر مدیریت های محفلی کشور شده است و هر روز سخن از تاراج هزاران میلیارد از سرمایه های ان به میان می‌آید باید شاهد فروش خاک سرزمینی با این دست فرمان‌های سودجویی برای خورد و خوراک و زندگی حداقلی مردم بود.

ایران با این حجم از گستردگی جغرافیایی و منابع و موقعیت و توان باید جهانی را بگرداند اما دریغ از بهره‌مندی منابع انسانی کار ‌‌آمد برای بهره‌وری و تولید ثروت در این سرزمین طلایی که هر روز شاهد دور افتادن و مهاجرت نخبگان آن هستیم.

آقایان شما نیاز نیست دلسوزی کنید فرصت سوزی‌های حضورتان را از سر ملت کم کنید!

  • نویسنده : یونس رنجکش