هشدار جدی ایران در خصوص حوادث مرزی
هشدار جدی ایران در خصوص حوادث مرزی
معین نیوز_فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران اعلام کرد که اگر در جایی احساس شود که کشوری به مقررات بین المللی پایبند نیست، برخورد دیگری با آن خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهور اسلامی ایران روز یکشنبه در استان سیستان و بلوچستان در خصوص تغییر برخورد تهران با کشورهایی که به مقررات بین المللی در خصوص مرزهای مشترک پایبند نباشند، هشدار داد.
وی تصریح کرد: ” هر جا که کشور مقابل در مرزهای مشترک با ما به مقررات بین‌المللی احترام بگذارد احترام متقابل می‌بیند و حسن همجواری به جا می‌آوریم اما اگر جایی احساس شود طرف مقابل نمی‌خواهد به مقرارت تن بدهد با برخورد دیگری مواجه می‌شود”.
این مقام ارشد نظامی همچنین در خصوص مرزهای کشور با افغانستان اظهار کرد: ” مرزهای مشترک با کشور افغانستان به طور کامل در کنترل نیروی زمینی ارتش هستند و در کنار ما برادران مرزبانی قرار دارند و امنیت به طور کامل برقرار است”. وی در عین حال تاکید کرد که ” حضور ما در مرز به معنای اینکه خطری ما را تهدید می‌کند نیست بلکه به جهت اشراف اطلاعاتی و امنیت است که در مرزها برقرار است”.
حیدری در پایان در خصوص بحث تردد در مرزها خاطرنشان کرد: ” در بحث برخورد با نوع تردد، ممکن است گاهی اختلافی بین دو مرزبان پیش افتد که موضوع مهمی نیست و کاملاً در کنترل بوده است؛ همرزمان ما در مرزبانی و نیروی زمینی کاملا در منطقه مسلط هستند”.