ویلیام برنز نامزد پیشنهادی بایدن برای ریاست سیا
ویلیام برنز نامزد پیشنهادی بایدن برای ریاست سیا
معین نیوز_جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا ویلیام برنز ۶۴ ساله و دپیلمات سابق این کشور را به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) معرفی می کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رویترز، برنز که پیش از این قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا بوده، ۳۳ سال به عنوان دیپلمات این کشور از جمله در نقش سفیر ایالات متحده در روسیه و اردن خدمت کرده است.

وی اکنون رئیس اندیشکده «موقوفه کارنگی برای صلح جهانی» است.

تیم انتقالی بایدن با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ویلیام برنز یک دیپلمات کارکشته در بحران است که حرفه خود را صرف حفظ امنیت آمریکایی ها کرده است.

در این بیانیه آمده است که «تجربیات و دانش برنز» همان چیزی است که «آمریکا برای جلوگیری از تهدیدها، پیش از آنکه به خاک ما برسند، نیاز دارد».

یورونیوز هم نوشت که برنز پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ و در اعتراض به سیاست خارجی جنجالی دولت ترامپ خود را بازنشسته کرد.

وی در سال ۲۰۱۷ نامه‌ای انتقاد آمیز درباره سیاست خارجی دولت آمریکا به دونالد ترامپ نوشت و از سمت خود کناره‌گیری کرد.

سنای آمریکا باید صلاحیت برنز برای پست ریاست سنا را تائید کند، مجلسی که نمایندگان دموکرات حزب بایدن اکثریت را با اختلاف کمی در اختیار دارند.

بایدن از کنگره خواسته است صلاحیت تیم امنیت ملی اش را تا حد امکان نزدیک به مراسم تحلیفش در روز ۲۰ ژانویه (۱ بهمن) تائید کند.